A sebészeti törzsképzésben résztvevők manuális készségfejlesztő tanfolyam értékeléséről szóló visszajelzés a kiadott kérdőívek összesítése alapján

PTE ÁOK SOKI 2006. január 9-27.

 

 

 

Kérjük, értékelje az alábbi kérdéseket 1-5 skálán, ahol az "1" a legkisebb, az "5" a legnagyobb adható érték. Az utolsó két kérdésben fejtse ki válaszát!

 

A kapott válaszok átlaga és szórása

 

1. A manuális készségek fejlesztéséhez mennyire tartja fontosnak a tanfolyamot?

4,47(+-)0,64

1          2          3          4          5

 

2. Jelenlegi "klinikai" gyakorlata szempontjából mennyire volt hasznos a minimál invazív sebészet és mikrosebészeti gyakorlat?

4,07(+-)0,88

1          2          3          4          5

 

3. Megfelelőnek tartja-e tanfolyam időtartamát?

3,73(+-)0,88

1          2          3          4          5

 

Ha nem, hogyan változtatná?

 

JELLEGZETES VÁLASZOK:
Hosszabb legyen; egyszeri időtartamnak elégséges, de lehetne ismételni, haladó kurzusok, gyakorlatok, stb.; 2 hét legyen; szakmaspecifikusabb legyen a különböző területeknek megfelelően; 6 hetes tanfolyamot indítanék; általános sebészeknek nem változtatnák a második hét anyagán, másoknak több szakmaspecifikus gyakorlatot szerveznék (pl. FOG-nak sziklacsont gyakorlatok)

Lehetne hosszabb a mikro-rész.

 

4. Mennyire volt témaválasztásában hasznos az oktatás elméleti része?

4,00(+-)0,65

1          2          3          4          5

 

5. Mennyire volt megfelelő a tanfolyam elméleti részének szakmai színvonala?

4,60(+-)0,51

1          2          3          4          5

 

6. Mennyire volt megfelelő az elmélet és gyakorlat aránya?

4,33(+-)0,72

1          2          3          4          5

 

Ha nem, melyiket bővítené?

 

JELLEGZETES VÁLASZOK: Több gyakorlat; a gyakorlatot természetesen.

Megfelelő; a gyakorlati részt bővíteném; több gyakorlatot; gyakorlatot; gyakorlatot.

 

7. Mennyire volt optimális a tanfolyam idejének kihasználása?

4,47(+-)0,64

1          2          3          4          5

 

8. Mennyire volt megfelelő az oktatók felkészültsége?

4,93(+-)0,26

1          2          3          4          5

 

9. Mennyire volt megfelelő a műtő személyzetének segítőkészsége?

5,00(+-)0,00

1          2          3          4          5

 

10. Milyennek értékeli a tanfolyam infrastrukturális (értsd: műszerpark) felszereltségét?

4,07(+-)0,70

1          2          3          4          5

 

11. Elegendőnek tartja-e a gyakorlatokon a kísérleti állatok, preparátumok számát?

4,47(+-)0,74

1          2          3          4          5

 

JELLEGZETES VÁLASZOK: több jobb volna

 

12. Megismert-e új műszereket, módszert, új technikai eljárást a gyakorlat alatt?

4,27(+-)1,03

1          2          3          4          5

 

13. A jelenleg oktatott műtéti eljárások mellett milyen új eljárások oktatását vezetné be?

 

JELLEGZETES VÁLASZOK:
Ez így megfelelő; középfülsebészet; sebészeti szempontból alapképzésként elégséges, többi szakterület talán nem tartja elégségesnek, de a cél a manuális készségfejlesztés, nem műtéti technikák elsajátítása.

A mikrosebészeti oktatáson belül fül-orr-gégészeti technikákról szóló ismeretterjesztés is hasznos lehet.

End-to-side anastomosis varrása pl. kadaver vénákon v. műtétből megmaradt vénák felhasználásával disznószíven.

Pl. arthroscopia mű-izületeken az endoscopos héten. Fej-nyak régióban alkalmazott műtéti metszéstípusok (pl. Dieffenbach-Weber) ismertetése, alkalmazásuk gyakorlása.

Több szakmaspecifikus témát választanék: sziklagyakorlatok, nyaki műtétek, stb. Szakspecifikus mikrosebészet, pl. fül- orr, és szemészet. Mindenkinek szaktól függően szakirányúbbá, pl.: trauma-orthopaediának csontok egyesítését.

 

14. Megjegyzések, javaslatok a készségfejlesztő tanfolyammal kapcsolatban:

 

JELLEGZETES VÁLASZOK:

  1. Talán a mikrosebészetben kevesebb trauma előadás, helyette pl: fül- orr- gége előadás, mert az is érdekes.
  2. Talán kicsit nagyobb hangsúlyt lehetne helyezni az alapvető mozdulatok (melyet mindenki használ) elsajátításra, pl. csomózás, lekötés, helyes műszertartás, fonalvezetés, öltésvezetés, preparálás, stb.
  3. Az összeállítás jó, bár az 1. héten kevésnek tartják a gyakorlatot.
  4. Lehetőség ér-idegnyeles lebenytranszplantáció elvégzésére, lemezes osteosynthesis.
  5. A délutáni gyakorlat tarthatna tovább, 7-8 óráig.