ROP-3.3.1-2005-02-0001/34. pályázat

Sebészeti Műtéttan

 

 

MAGYAR HALLGATÓK VÉLEMÉNYE 2005/2006. tanév "teszt A" kurzus 2006/2007. tanév "A" kurzus

1. Szöveges vélemények:

"Alapos kiegészítő tantárgy, mely jó alapot nyújt a klinikum során elsajátítandó elmélethez és gyakorlatokhoz." "Érdekes tantárgy. Bár kicsit sajnálom, hogy nem végzünk igazi műtéteket, mert felsőbb évesektől hallottam, hogy jó volt.""Hipermodern, érdekes és rendkívül változatos. A számítógépes oktatás nagyon jó, a Suture Tutor végtelenül, az "If you-re operating alone" pontban lévő ollóhátracsapás trükk egyenesen hihetetlen! Mellesleg az egyetlen ismereteket közlő tantárgy, az elsősegély nagytesója." "Érdekes, jó tematika, segítőkész mindenki, szerettem ide járni.""Jó és fontos az a tárgy, hogy valahol megtanuljuk a gyakorlati alapokat.""Jó kézügyesség fejlesztés mindenkinek""Ha megakadunk azonnal az oktatók tudnak segíteni, tetszik az oktató program. A gyakorlat jól utánozza a valóságos műtéti munkát."

2. Esetleges javaslat:

"Kisebb létszámú csoportok esetén több idő lenne és alaposabb lenne a gyakorlás." "Kisebb létszám praktikusabb lenne a gyakorlatokon.""Bővítés: idő – 2 féléves legyen, férőhely – annyi tanuló, amennyi elfér, valamint – több időt szeretnénk a műtőben tölteni, pl: vérzéselállítás és infúzió beadás""Az előadás egy kicsit lehetne lassabb tempójú." "Az előadások jól fel voltak építve." "Jó lenne, ha a gyakorlatok heti rendszerességgel lennének!" "Több csomózási és varrat-technika kellene""Legyen az egész évfolyam számára felvehető a kurzus. Nincs elég hely."

3.1. A tárgy tematikája, témák:

4,76%±0,43

4,75%±0,49

3.2. Előadások érthetősége:

4,49%±0,63

4,58%±0,62

3.3. Gyakorlatok szervezettsége:

4,70%±0,50

4,71%±0,53

3.4 A rendelkezésre álló idő kitöltöttsége

4,64%±0,80

4,71%±0,63

3.5 Az előadás érthetősége, memorizálhatóság

4,51%±0,59

4,58%±0,62

3.6 Az aktív közreműködés lehetősége

4,83%±0,47

4,89%±0,34

3.7 Az oktatók segítőkészsége

4,89%±0,35

4,87%±0,46

3.8 Az érdeklődés felkeltése

4,77%±0,51

(nem szerepel a kérdések között)

3.9 Az oktatás minősége

4,88%±0,33

4,84%±0,39

 

 

ANGOL HALLGATÓK VÉLEMÉNYE:

2005/2006. tanév "teszt A" kurzus

2006/2007. tanév "A" kurzus

1. Your opinion about the lectures:

"Practicals were good, the practical leaders were patient and helpful." "Material was extremely interesting and useful even for early as a beginners." "It is a good course." "It was really interesting and very useful course during this 3 last years."

2. Specific suggestion:

"More time to practice the techniques needed repetition = perfection." "The university should take the course seriously. It was very good and important course is should get the adequate recognition." "More practice, may be to watch a live surgery or give the option to due so." "Time just a little bit short. Organization was very good." "The best electives available to 3rd students yet."

3.1 Selection of themes:

4,58%±0,50

4,63%±0,68

3.2 Quality of lectures:

4,53%±0,78

4,53%±0,70

3.3 Organization of practicals:

4,35%±0,99

4,68%±0,48

3.4 Utilization of available time:

4,16%±1,05

4,32%±0,82

3.5 Possibility of active participation:

4,53%±0,90

4,63%±0,68

3.6 Clearness and usefulness of introductory presentation during the practicals:

4,26%±1,17

4,53%±0,77

3.7 Readiness of teachers to help:

4,76%±0,57

4,89%±0,32

3.8 Arousing interest:

4,63%±0,72

4,68%±0,48

3.9 Quality of teaching:

4,43%±0,90

4,79%±0,42

 

 

●      ●      ●

 

 

ROP-3.3.1-5002-02-0001/34. pályázat

Gyakorlati Orvosi Alapismeretek - Monitorozás

 

 

MAGYAR HALLGATÓK VÉLEMÉNYE 2005/2006. tanév "teszt B" kurzus 2006/2007. tanév "B" kurzus
1. Hallgatói gyakorlat: "Kicsit tömör lett a két gyakorlat együtt." " A videók nagyon szemléletesek, nagyban segítik a gyakorlat elsajátítását." "Felkészült oktatók, gyakorlatias oktatás."
2. Tantermi előadás: "Nagyon tetszik a bemutatás és a hétfői előadások szemléltetése." "Lényegre törő előadások." "Rövidebb előadás kell."
3. Javaslatok: "Élő állattal több műtét hasznos lenne." "Branül szívás, gyomorszondázás, reanimáció" "A sebészeti műtéttanihoz képzést sok pozitív változás történt. Kicsit több időt lehetne hagyni az intubálás és katéterezés gyakorlatra." "Az anyagok hétről-hétre aktuálisan ha elérhetőek lennének az internetről az segítene." "Több modell jó lenne." "Még több idő kellene, többször kipróbálhatnánk egy-egy gyakorlatot." tematika:4,26%±0,76, érthetőség: 4,16%±0,93

4.1 Gyakorlati tematika:

4,82%±0,38

4,85%±0,41

4.2 Gyakorlati idő kihasználtsága:

4,74%±0,59

4,14%±0,61

4.3 Gyakorlat szervezettsége:

4,74%±0,53

4,53%±0,67

4.4 Oktatási anyag, gyakorlati előadás érthetősége:

4,72%±0,54

4,57%±0,62

4.5 Aktív közreműködés:

4,66%±0,60

4,66%±0,54

4.6 Oktatók segítőkészsége:

4,91%±0,29

4,78%±0,41

4.7 Oktatási segédanyagok:

4,64%±0,61

4,64%±0,62

4.8 Tantárgy hasznossága:

4,86%±0,35

4,71%±0,54

 

 

ANGOL HALLGATÓK VÉLEMÉNYE

2005/2006. tanév "teszt B" kurzus

2006/2007. tanév "B" kurzus

1. Your opinion about the practicals:

5,00%±0,00

4,55%±0,83

2. Your opinion about the lectures:

4,88%±0,32

4,4  %±0,68

3. Specific suggestions: "More techniques of surgery (more specific surgeries)" "Coordinate with other departments so we can do more hand-on practices there with the skills learned here." "More information about the courses on the institute’s web page and more practical courses if it is possible." "Great hands-on experience, organized practicals."

4.1 Selection of themes:

5,00%±0,00

4,27%±0,75

4.2 Utilization of available time:

4,90%±0,30

4,16%±0,75

4.3 Organization and execution of practicals:

4,95%±0,22

4,50%±0,51

4.4 Clearness and usefulness of presentations introducing the practicals

4,95%±0,22

4,21%±0,92

4.5 Possibility of active participation:

4,95%±0,22

3,95%±0,89

4.6 Readiness of teachers of help:

5,00%±0,00

4,45%±0,76

4.7 Usefulness of teaching, tools…

4,95%±0,22

4,45%±0,60

4.8 The value of the subject in medicals education:

5,00%±0,00

4,57%±0,69

 

 

 ●      ●      ●

 

 

ROP-3.3.1-5002-02-0001/34. pályázat

Haladó Gyakorlati Orvosi Ismeretek – Haladó Műtéttan

 

 

MAGYAR HALLGATÓK VÉLEMÉNYE: 2005/2006. tanév "teszt C" kurzus 2006/2007. tanév "C" kurzus

1. Hallgatói gyakorlat:

"Több fogászati vonatkozás (szájsebészet) jó lenne." "Minden gyakorlat rácsodálkozás a sebészetre!" 4,9 %±0,34,  "A szimulátor eszméletlen jó."
 4,89%±0,35,

2. Tantermi előadás:

 "Az elméleti rész kellően átfogó." "Érthető és nagyon tetszetős volt." "B modul is jó, a C sokkal érdekesebb volt. A videók nagyon tetszettek." "Összefogott, logikus, lényegre törő, jól követhető."      4,41%±0,85,            4,05%±0,85; tematika: 4,28%±0,76, "Sokkal érdekesebb a B modulnál, különösen a videók nagyon jók.", érthetőség: 4,21%±0,77

3. Javaslat:

 "Még mindig sokan vagyunk, főleg, ha pótolnak mások." "Ennyi időbe ennél több nem fér bele, változatosak voltak a gyakorlatok. Változtatni csak akkor, ha az óraszám emelkedik." "Minden jó volt, köszönjük a nagyon igényes és hasznos könyveket." "Nehezebb gyakorlati vizsga, elméleti vizsga ne legyen." "Nincs szükség bővítésre, nagyon tetszik a jegyzet." "Az előadások óraszámát kevésnek tartom, de ezt a kiváló könyv/jegyzet teljesen kárpótolja." "Így jó, ahogy van, éljen az EU:" "Specifikusabb gyakorlatokat lásd: mikrosebészet." "Néha kicsit feszített a tempó."

4.1 Gyakorlati tematika:

4,71%±0,50

4,83%±0,52

4.2 Gyakorlati idő kihasználtsága:

4,72%±0,63

4,44%±0,66

4.3 Gyakorlat szervezettsége:

4,65%±0,60

4,58%±0,78

4.4 Oktatási anyag érthetősége:

4,79%±0,51

4,5  %±0,88

4.5 Aktív közreműködés:

4,74%±0,51

4,61%±0,71

4.6 Oktatók segítőkészsége:

4,89%±0,31

4,75%±0,58

4.7 Oktatási segédanyagok használhatósága:

4,62%±0,59

4,62%±0,63

4.8 Tantárgy hasznossága:

4,87%±0,33

4,66%±0,73

 

 

ANGOL HALLGATÓK VÉLEMÉNYE:

2005/2006. tanév "teszt C" kurzus

2006/2007. tanév "C" kurzus

1. Your opinion about the practicals:

5,00%±0,00

4,75%±0,45

2. Your opinion about the lectures:

4,93%±0,26

4,66%±0,65

3. Specific suggestions:

"Thank you for this course!" "More animals per students." "To many people, so more pigs needed." "Small groups, few times per week, time to review for the exam (practical)." "I really enjoyed the practicals because the instructors were very helpful and offered life-like experience. It was especially easy to perform when there weren’t too many students around the model." "Course should be offered only for 4th and 5th year students. No 3rd year."

4.1 Selection of themes:

5,00%±0,00

4,80%±0,42

4.2 Utilization of available time:

4,93%±0,26

4,57%±0,53

4.3 Organization and execution of practials:

4,93%±0,26

4,58%±0,51

4.4 Clearness and usefulness of presentations introducing the practicals

4,86%±0,35

4,90%±0,30

4.5 Possibility of active paticipation:

4,93%±0,26

4,08%±1,08

4.6 Readness of teachers of help:

5,00%±0,00

4,75%±0,45

4.7 Usefulness of teching, tools…

5,00%±0,00

4,83%±0,39

4.8 The value of the subjet in medicals eduation:

5,00%±0,00

4,83%±0,39