A projekt előrehaladási jelentések kivonatos összefoglalói

 

2005. november

Optimizmusra adhat okot a meghirdetett hallgatói létszámhoz viszonyított közel kétszeres jelentkezés, az egyértelműen pozitív intézményi és hallgatói visszajelzések, valamint a projekt keretében szervezett nemzetközi oktatási kerekasztal konferencián elhangzott előadások üzenete. Modellértékű példát nyújtunk a társ-intézmények számára, a hallgatói labort felkereső pécsi és debreceni kollégák érdeklődése is ezt jelzi. Az oktatási-képzési infrastruktúra időarányosan tervezett része kialakult, a képzőhely működőképességét és befogadóképességét az elmúlt időszak alatt bizonyítottuk. A HÖK által folyamatos feldolgozás alatt lévő adatok és saját tapasztalataink feldolgozása is folyamatos; jelenleg nincs olyan tény és adat, ami a tervezetben megadott és megalapozott elvárásainkat módosíthatná.

 

2006. február

A 2005-2006. tanév I. félévi zárását követően a korábbi időszakban megfogalmazott véleményünket megismételhetjük: a gyakorlati oktatás iránti igény egyértelműen megnyilvánul, minden fórumon hangsúlyosan szerepel. Az oktatási-képzési rendszer a tervezettnek megfelelően működik, az infrastruktúra biztosítja a képzőhely működőképességét, az adatok és saját (szubjektív) tapasztalataink alapján kijelenthető, hogy nincs olyan ok, ami a tervezetben megadott és megalapozott elvárásainkat módosíthatná.

 

2006. május

A gyakorlati oktatás és a skills képzés iránti igény és a kari támogatás egyértelműen megnyilvánul, minden fórumon, köztük az ÁOK dékáni programjában is hangsúlyosan szerepel. Az oktatási-képzési rendszer a tervezettnek megfelelően működik, az infrastruktúra biztosítja a képzőhely működőképességét, az objektív (adatok) és saját (szubjektív) tapasztalataink alapján kijelenthető, hogy nincs olyan ok, ami a tervezetben megadott és megalapozott elvárásainkat módosíthatná.

 

2006. augusztus

Az oktatási-képzési rendszer a tervezettnek megfelelően működik, az infrastruktúra biztosítja a képzőhely működőképességét, az objektív (adatok) és saját (szubjektív) tapasztalataink alapján kijelenthető, hogy nincs olyan ok, ami a tervezetben megadott és megalapozott elvárásainkat módosíthatná. A nagyobb infrastrukturális fejlesztések, beszerzések lezajlottak, a programok zavartalan működéséhez szükséges tárgyi-eszközös háttér megvalósult. Biztosítottnak látszik, hogy kurzusaink és a gyakorlati képzés az elkövetkezendő tanév(ek) során változatlanul igen magas hallgatói érdeklődéssel találkozik.

 

2006. november

A folyamatos fejlődés az oktatás esetében is szükségszerű, de nem magától értetődő. A gyakorlati oktatás iránti megnőtt hazai és nemzetközi igények következtében a megfelelő infrastruktúrával rendelkező oktatási létesítmények lehetőségei jelentősen fokozódnak - véleményünk szerint igen szerencsés időben találkozik a minőségi gyakorlati alapképzést kiemelt célként kezelő szegedi orvoskari vezetés és a skills képzés megvalósítását lehetővé tevő ROP 3.3.1 program a Sebészeti Műtéttani Intézet stratégiai pozíciója által kínált lehetőségekkel. Jelenleg önfenntartó képzőrendszert működtetünk, így a projekt révén a hatékonyság és a struktúra ereje csakis fokozódhat.

 

2007. május

Újabb lehetőségként a Temesvári Egyetem "skills központjával" vettük fel a kapcsolatot, amit egy sikeres Interreg pályázat fog támogatni. Mindez bizakodásra adhat okot egy olyan környezetben, amikor az egészségügyben egyre csökken a pálya megtartó ereje. Mi olyan önfenntartó képzőrendszert működtetünk, ahol a ROP projekt révén a hatékonyság és az oktatási struktúra ereje már jelentősen fokozódott, és véleményünk szerint tovább fokozódik a jövőben is.